måndag, september 29

MONSTERMÅNDAG


På lördag fyller våran pojk 4 år och DÅ ska det bli partaj ska ni veta! Ett sjörövarkalas är beställt och ett sjörövarkalas ska det bli! Först ut på kakbordet är dessa lebbiga mandelmonster som jag och födelsedagsbarnet bakat idag. Vanliga mandelkakor, mald mandel, äggvita och florsocker som jag dekorerat med grön karamellfärg, gröna cocktailbär till ögon och gelépynt till mun (nu säger ju efterklokheten att jag naturligtvis skulle väntat med att sätta dit munnen till det väl är dags för kalas, men jag var ju så ivrig att få visa upp)

6 kommentarer:

Anonym sa...

fy va läääskiga kakor.Kan ju sätta kaffet ihalsen på vem som helst.Lyckat bak må jag säga.

Anonym sa...

Snälla!!! Se till att ha några kvar till den 7:e!!!!!!!!!!!!!

Anonym sa...

NATURLIGTVIS! ETT HELT GÄNG MONSTER LIGGER I EN SPECIELL "7:E BURK"

syster ell sa...

Med de där kakorna kan det inte bli annat än succé tror jag. Superläskiga ju...

Anonym sa...

jag har gått och längtat till lördag för att få träffa er, nu har jag en anledning till:-)

ellinor sa...

Tror nästan jag får göra en sats till...