onsdag, januari 6

Trösterikt!

Snön faller ner i väldiga massor och jag är ruggig i hela kroppen.
En av de bästa skivorna jag vet just nu är Iver Kleive o Aage Kvalbeins Julemeditasjoner. Har du spotify, som jag tycker vore en mänsklig rättighet, kan du också lyssna på den här. Trösterikt o vackert.
Ibland behövs det inte så mycket för tårarna ska rinna.
-
VAR GLAD
Efter två rejäla brödbak står jag vid disken denna onsdagsförmiddag och röjjer undan. Jag känner mig inte så ruggig längre och sjunger (utan att för den skull tänka särskilt på texten..) för full hals: Gå sion din konung att möta, Jerusalem gläds åt din Gud... Var glad, var glad, var glad i din Herre och Gud..
En irriterad femåring muttrar argt från kökssoffan
-Ahgrr, du sjunger glad glad, men det är ju ett elände man kan inte vara glad varje dag, man måste få vara arg i bland. Och ledsen.... Och snål, det får man också vara.
Jag skrattar så jag kiknar. Det är visst fler som känner sig januariruggiga idag..

Inga kommentarer: