tisdag, september 8

Avskedsbrevet

23 kommentarer:

Anonym sa...

Tråkigt, tycker din blogg är fantastiskt mysig och inspirerande! Du stänger väl inte ner den totalt, vill kunna gå in och hämta recept även i framtiden! Tack för väldigt bra läsning! /Sofie

moster agneta sa...

NEJ NEJ NEJ, det får inte vara sant!
Sitter här med tårar i ögonen. Nu när jag äntligen har börjat följa dig igen efter mitt sommaruppehål med datan. Du har gett så mycket, det är alltid lika roligt att slå upp din sida för att se vad har Ellinor skrivit idag.

Snälla snälla snälla, säg att det var ett april skämt.

ellinor sa...

Jo, bloggen ryker så passa på nu i veckan och plita ner recept, det finns mycket gott att hämta.
Mitt sega lantbröd är nog det bästa.
Och Mammas lenande limpa, det bröd jag mest förknippar med mitt bloggår. Mornar då småbarnslivet var väl påtagligt,drog jag mössan på huvudet, bakade brödet och bestämde mig för att idag skall jag sura och äta lingonlimpa. Framåt eftermiddagen kände jag mig färdig och redo att ställa mig i duschen och bli människa igen :)

Caroline Arnström sa...

Nej va tråkigt :)
En sak som gjort att jag inte varit så aktiv på min sida är att jag tycker att det är grymt mycket roligare att läsa andras bloggar, och din är en av dem.
Fast man inte träffas så ofta så känns det som man har lite kontakt ändå via din sida :)

Men kanske borde göra något åt det live istället :) Kanske en bättre idé. Får bli lite fler resor till Växjö helt enkelt :)

Kram C

Wicky sa...

Kan du inte låta sidan ligga, så man kan gå tillbaka och skriva ner saker, sitta o läsa i efterhand. Jag har njutit av din sida, och hoppas att du kommer njuta av din familj och din utbildning. Önskar dig allt gott!

morfar sa...

Vad skall jag nu leta efter på datorn srkriver en tårögd morfar

Malin sa...

Tack för allt trevligt och mysigt du bjudit på, nu ska jag kopiera receptet på kringlorna, hade tänkt baka dem idag! Lycka till med allt du tar dig för och kanske på återseende?!

Kram

fingerspitz sa...

åh fina ellinor, vad jag kommer att sakna dig. Du ger mig lugn, ro och inspiration.

Jag hoppas och önskar att du kommer tillbaka i någon form. kram

Maria B sa...

NNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ Låt den iallafall va kvar så jag kan få gå in och läsa en massa gamla go bitar...
Du kommer fattas mig...
Men jag är väldigt glad och tacksam att jag har dig som vän utanför cyber space och där kan jag inte förlora dig =) LOVE FROM ME TO YOU

michaela sa...

Jag har precis hittat till din blogg och har aldrig känt så hög igenkänningsfaktor. Och så lägger du ner....åh vad ledsen jag blir. Pyssel, bak, barn, loppis, stök och glädje, tänk vad det kan skänka glädje,kraft och inspiration till en vilt främmande läsare. Jag önskar också att du låter bloggen vara kvar så det går att gå in och läsa.
Hälsningar Michaela

mamma hillevi sa...

Sitter och läser igenom din blogg,skriver av spenatvåffelrecept och annat.uppmärksammar hur väldigt väl man ser vilken månad som är vilken.Bloggen speglar verkligen årets alla skiften och väcker såååå många minnen.Så fort tiden har gått sen!Tack kära dotter för allt du delgett mig/oss.

ellinor sa...

Tack för alla fina kommentarer, det värmer mitt hjärta att bloggen har fått betyda något för så många!

Och visst, jag är inte den som är den. Visst kan bloggen ligga kvar ett litet tag. Absolut.

Och släkt/vänner - jag ska inte DÖ! Inte ens flytta min kos. Ni är VARTM VÄLKOMNA att hälsa på och sitta på vår kökssoffa - in real life. Kanske bjuder jag på en skorpa, om jag har nån.
VI SES!

Ps. Mycket möjligt att jag uppstår i annan, mindre privat, form när ni minst anar det. Håll utkik!

fingerspitz sa...

Nu har jag gjort ett långt word-dokument med de flesta av dina recept och inser att det skulle bli en alldeles utmärkt kokbok. Personlig, god och fin.

Åsa-Karin sa...

Hejja Ellinor! Det känns ju som att hela cybervärlden blir så mycket tommare när du inte ska blogga mer! Men Tack för allt du skrivit. Det har varit mycket att tugga på, både lekamligt och själsligt. Inte allt har varit lättsmält men det mår man ju väl att få i sig. Och ja vi kommer Gärna till ert köksbord! Välkomna till vårt! Kanske det blir Tacos? :-) Kram på dig!

Anonym sa...

du har spridit lugn & inspiration i min lilla bloggvärld, TACK, ha det gott, e.

Anonym sa...

Ellinor! Det är redan många som skrivit innan mig. Jag har bara följt din blogg någon månad och blir som alla andra bestört över att du ska sluta med denna underbara blogg. Du har gett mig otroligt mycket inspiration till mitt eget liv. Du skriver så bra om den kristna tron, myspys i det egna hemmet och att vi alla ska ta vara på nuet. Kommer verkligen att sakna dig!

syster ell sa...

Käraste vän!
Så har jag som flera före mig kopierat en hel del recept härifrån. Här ska bakas, jag tror jag börjar med favoriten grahamsskorpor!

Anonym sa...

Ellinor, kan du inte ge ut dina recept som en liten samling...jag pröjsar bra =)

hillevi sa...

Jag håller med anonym.Och jag tror det kommer...livsbejakande böcker med recept och fina bider och uppmuntende ord samt hälsotips.

Maria B sa...

Oj då kom inte mitt namn med. Det va jag som skulle pröjsa bra =) Maria B

ellinor sa...

Maria B: Vad sägs om ett samarbete? Du gör recepten och bakar. Jag plåtar och äter. Schysst deal säger jag!

Maria B sa...

Låter intressant...kanske får bli ett framtida mål =)
Allvarligt, hade du velat de, för jag är i så fall PÅ =)

Maria sa...

Hej!
Så synd!
Jag hann inte hit ofta, men jag uppskattade dina inlägg.
Hör av dig om du kommer tillbaka!