fredag, november 20

Välkomstbrevet!

Jag längtar efter en plats på nätet som andas stugvärme.
Där själen mår gott av att vara. Med bilder som gör att det pirrar i magen och texter som lyfter, stryrker, hjälper eller får ögonen att gråta av skratt.
För jag vandrar runt på nätet. Man gör ju det. Men jag hittar den inte. Inget knarr i dörrar på det sätt jag vill, ingen stugvärme som jag önskar. Eller också har jag blivit hemmablind.
Så därför gör jag det. Jag öppnar åter dörren för My Cup of Tea. I reviderad form.
Ingen livsskildring. Ingen dagbok. Inga dagliga inlägg. Utan en långsam blogg. För mig. Med stugvärme och spörsmål från köksbordet. Bered dig på ett inlägg då och då. På juldagen en bild på Britas mandelmusslor liggandes på röd servett på träbänken i det lilla kapellet. Den 22 en bild på godis och fullständig lycka. En tanke från kollegieblocket då och då.
Vi får se.
Välkommen tillbaka i alla fall - This is My Cup of Tea, enjoy!

EDIT: Jag vet att layouten ser lite knepig ut nu, råkade klicka på en galen knapp.
Ska be cybernisse fixa någon dag.

10 kommentarer:

annas alster sa...

Välkommen tillbaka i vilken form du vill!

Maria B sa...

TJOHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO =) UNDERBART VÄLKOMMEN TILLBAKA!!!!!!!!!
Då har det lönat sig att kika in här då och då för så en dag så fanns det där...VÄLKOMSTBREVET!!! =) ELLINOR DU ÄR BÄST =) KRAMAR =)

moren sa...

Medans jag ännu hör era röster i tystnaden läser jag detta välkostbrev och tårarna kommer av rörelse och innerlig tacksamhet.Känn ingen prestationsångest...bara va..när du skriver så gör du.Välkommen själv,förrästen.

johanna sa...

Konstigt hur några ord får mig att bli alldeles glad, välkommen tillbaka.

Lisa sa...

Åh, så roligt!!

morfar sa...

då behöver jag inte läsa avskedsbrevet fler gånger jag har tittat där ibland för jag trodde att Du inte kunde låta bli

morfar sa...

då behöver jag inte läsa avskedsbrevet fler gånger jag har tittat där ibland för jag trodde att Du inte kunde låta bli

gmm sa...

Ja du Ellinor, man kan bara bli glad!outre

ellinor sa...

Hej och va ROLIGT att så många hittat hit utan vidare reklam!
Idag har jag laddat kameran med stoff. Får se när jag har tid att tanka över dem. Håll ut. Trägen vinner. Men det visste ni ju uppenbarligen redan :)
Välkomna tillbaka!

Michaela sa...

Vilken lycka! Jag har letat men inte hittat någon blogg motsvarande din, så jag är jätteglad att du är tillbaka.