söndag, januari 4

Årets utmaning!

Att det skickas allt färre hälsningar via snigelpost blev otroligt påtagligt i julas då det skickades (läs: vi fick) rekordfå julkort och istället rekordmånga god-jul-sms. Och nu när portot höjts till äckligt höga 6 kr/frimärke lär det väl inte bli någon ändring till saken, om man säger så. Men det är ju SÅ vansinnigt skoj att få brev, paket och kort på posten (tycker jag iaf). Därför har jag som årets projekt att uppmärksamma varenda vän och släkting som har namnsdag (och kanske en och annan födelsedag också) med ett vykort. Och på såsätt sörja för postens bevarande! För att inte slösa på naturens tillgångar knåpar jag ihop korten själv av gamla havregrynskartonger, presentpapper, bokmärke och sånt där.
Först ut blev kortet till lilla Svea som firade sitt livs första namnsdag i fredags. Hurra för dig lilla prinsessa!

1 kommentar:

Anonym sa...

Detta var också mitt livs första brev/vykort från någon, så jag tackar så hemskt mycket för den fina hälsningen jag fick av er. //Stora kramar från Svea =)Mamma&Pappa hälsar =)