söndag, oktober 31

Nyttiga november

November är här och det har blivit dags att sätta klorna i projektet jag berättade om tidigare. Nu, när mörkret blir allt djupare, vädret kallare, kalendern proppfull och när alla man möter gäspar, "Ah, vad jag är trött” och ”Fy, vad mörkt det är” tycker jag det är på sin plats att satsa på en hälsosam uppiggande månad där vi laddar batterierna inför de högtids – tillika högtrycksveckorna - med extra allt som snart är i antågande.

Under en månad kommer jag, tillsammans med inspirerande vänner, bjuda på nyttiga recept, kloka tankar om att orka med, tips på små förändringar som (över lite tid) ger stora resultat för såväl energin som midjan och en hel del hemkunskap om hälsa, kost och kroppens funktioner.

Syfte: Att inspirera till nyttiga vanor och dela med mig av lite kostkunskap jag samlat på mig under de senaste åren.

Motto: Små förändringar gör stor skillnad om man håller fast vid dem varje dag.

Vi äter typ samma sak till frukost varje morgon, köper samma sorts varor när vi handlar och rör oss enligt invant mönster. Känner vi oss degiga och ur form är det förmodligen någon av våra dagliga rutiner vi behöver se över. Det är således de små förändringarna som kommer vara i fokus denna hälsomånad.

Mål: Att vi när november är slut ska känna oss lite piggare, fräschare och förhoppningsvis mindre degiga i kroppen.

7 kommentarer:

MANNY-KEN sa...

Åh, jag ska följa dig! Känner mig hopplöst fastgeggad i fiskpinne-träsket...

Caroline sa...

Hej där!
Åhhh vilken fantastisk idé. vad härligt att du bjuder oss på detta, jag känner mig redan piggare efter att ha läst detta inlägg!
kram Caroline

Erica sa...

jag ska definitivt läsa, få se om jag kommer av min röv å gör nåt med =P

Anonym sa...

Åh va spännande! Det följer jag gärna, behöver lite ny energi i höstmörkret.
/Hanna

Systern Erica. sa...

Går du lärarprogrammet eller??? =)=) jag menar med mål och syfte hehe under min vfu nu så när vi skrev planeringar så skulle vi alltid skriva mål och syfte med sakerna. =)

ellinor sa...

Attans att jag inte har några styrdokument att hänvisa till... ;)

Filippa H. sa...

Oh, vilket bra initiativ! :) och jag instämmer; november har verkligen kommit med buller och bång, tröttheten och mörkret - iblan undrar jag om det är dags att gå i ide, hahaha.