tisdag, juli 27

25 - det är status


Om man som jag är sjukligt lillgammal och kokar mer saft än dagens 63 åringar, då blir varje år äldre en liten statushöjare. Ett steg närmre allmän stadfästan av ett vuxenskap. Ja, så är det väl för alla unga vuxna som vill bli tagna på allvar och klassade som samhällemedborgare, jämlika generationen över.


Men samtidigt. 25 år. Jag är ju fortfarande bara 19. Jamen, det jag gick igång på för sex år sedsan, är fortfarande det jag ångar igång på. Jag köper fortfarande samma filmjölk och blir lika svag i hjärtat av en nött gammal byrå nu som då. Den kille som gav mig en bred silverring med diamant i mitten på min 15årsdag, är samma kille som i morse kraxade in med bakelse och paket på sängen.


Livet är det samma och nu har jag nog åldern inne att kalla mig, just det, vuxen. Hipp hipp hurra, det är min 25 årsdag i dag!!

8 kommentarer:

Erica sa...

Grattis på din 25-årsdag. Hoppas vi ses snart. Kram Erica.

Maria B sa...

VA ÄR DET FÖR EN DAG? ÄR DET EN VANLIG DAG? NEJ DET ÄR INGEN VANLIG DAG FÖR DET ÄR ELLINORS FÖDELSEDAG HURRA HURRA HURRA 8-D

morfar sa...

Bli den Du är så blir livet lättare. Ett stort GRATTIS

ellinor sa...

Tack snälla!

angelica sa...

grattis! jag blir så glad att se att det finns par som är unga men som ändå håller ihop efter så lång tid. det ger mig hopp för mitt eget förhållande, jag och min sambo är båda 22 år i år och har varit tillsammans i snart 8 år. jag gillar det!

angelica sa...

åh va roligt att du kommenterade! ja, vanligtvis brukar jag bli grön av avund av alla fynd folk hittar i bloggvärlden, nu var det min tur! på återseende!

Maria sa...

Grattis i efterskott!

Jag är fortfarande 25, fast det är endel år sedan jag var det. Tror inte att jag kommer bli äldre heller...

Systrarna sa...

Du borde träffa mina kompisar, de har varit smygpensionärer i en evighet! De är i 35-årsåldern nu och tycker att det bara blir bättre och bättre.