onsdag, oktober 22

Ett under i vardagen

Det är onsdagsmorgon och jag stressar i sista minuten. Det är lite extra meck idag eftersom vi ska på fyraårs-hörselkontroll INNAN dagis. Vi springer och stökar medans vår grabb sitter på köksoffan och filosoferar. Så plötsligt frågar han:
- Vilken har namnsdag i dag?
-Va?
- Vilken har namnsdag i dag?
- Öh? Jag ska kolla! Säger jag och rafsar fram almanackan under allt kraffs på köksoffan. Så ser jag. HÖ? Hörselundersökningen är inte förren i morgon!! Haha. Jag hade skrivit fel från början och sen ritat två små pilar ner till torsdag. Det kommer jag ju ihåg nu.
Tack vare hans lilla förnimellse slapp jag känna mig som världens mest förvirrade mamma, där på Öronnäsahals. Livets små under i vardagen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gud så klart.......haha va komiskt.