onsdag, oktober 22

Vacker onsdag

Åh, det är så tråkigt att jag inte har någon kamera just nu. Skulle så gärna vilja visa upp hur FIIINT vi har det hemma i dag. Men jag ska försöka beskriva.
Sängen är obäddad, vilket vittnar om att någon har viktigare saker för sig än att hålla skenet av ett pedant hem uppe. Lekrummet är inget lekrum längre utan v ä r l d e n, med vilken man lätt tar sig runt med Brios järnvägsbana.
I vardagsrummet står fem påsar med tvättade kläder i väntan på att bli snyggt ihopvikta och instoppade i sina garderober. På golvet brevid påsarna ligger ett stort lapptäcke, vilket vittnar om att någon förmodligen bajsat och är lugn nog att kunna ligga för sig själv idag..
...Vilket man får bekräftat då man kommer ut i köket - mitt paradnummer! Där ligger bebisen på golvet (små ojjar sig, men dock..), på vårt köksbord står i ena enden stykbräda, strykjärn, symaskin, nålar, klipp och på toppen två små projekt. I andra endan ligger en nymålad spegel på tork i väntan på att bli pimpad. På kökssoffan ligger tyg, tyg, tyg, tyg, tyg och fliselin, måttband och julgransgirlanger huller om buller. Det luktar kaffe, kringlor och clementin. ÅH, I LOOOOOVE IT!!

Jag kan inte med ORD beskriva hur jag njuter när det ser ut så här hemma hos oss! Hemmet är levande. Här inte bara bor folk. Här lever folk.

1 kommentar:

Anonym sa...

ÅÅÅÅååååååå..jaa..just såååå...Själv har jag inga hanklösa handukar längre..:-)