tisdag, oktober 21

STJÄRNFYND!



FÅ saker framkallar barndommens julkänslor såsom denna gamla goding! Den lös om jularna i vårt barnrum och ljusskenet den gav var något alldeles extra. Just denna modell har jag fått veta var den förste som fanns i Sverige. Den uppmärksamme finner att dessa ofta är en obligatorisk detalj i julkalenderns köksfönster.MEN, Nu är de så in i nordens svåra att få tag på. Denna hittade jag i en pappershandel i Kristianstad för många år sedan. OCH... Lyllans mig så fanns det T V Å styck på Filipus Second Hand i fredags. 10 kr styck. Den ena låg fortfarande i sin oöppnade förpacknig. Gissa om jag njöt... Upp i köksfönstet, såklart!

3 kommentarer:

Pål Nilsson sa...

Naj naj Ellinor, Stopp och belägg! Vi har inte ens lämnat OKTOBER!!! Inte ens passerat HALLOWEEEN! Kom igen, återhållsamhet är livets dygd eller hur var det?

Lotten sa...

Hi, hi... nu ojjar sig grannarna runt dig där ;-) Liite tidigt med adventsstjärna..... men den var väldigt fin!

ellinor sa...

Nejnej, nån måtta får det ändå vara!! Bilden är från i fjor, såklart. :)
Vad Halloween beträffar har jag inga planer på att bry mig så mycket om det.
Men när kärleken slår till och man hittar något man inte kan motstå - klart man köper. Oktober till trots... ;)