fredag, oktober 17

Varför mina favoritbloggar är favoriter!

Persilja - Alla personligt kreativa, nytänkande och omtänkade fyrabarnsmammor med galen men genomtänkt inredningsstil har gratis biljett in i mitt hjärta. Denna läste jag om i MAMA. Helt fantastiska bilder på en inredning helt i min smak, vackra gamla skåp proppfulla med prydligt ihopvikt tyg och med citat som "Är det stökigt på golvet hänger jag upp ett flaggspel i taket, då riktas blicken bort från det fula" och "Trasmattor, mormorsfiltar och lapptäcken är färg och mönstermix när den är som bäst", hade hon med en gång min fulla uppmärksamhet. Hon syr de mest galna prylar, slänger upp ljusslingor i mörka hörn (precis som jag) - and I LOVE it!

Fingerspitzengefühl - Fick jag nys om genom en annan tidning, min personliga favorit i alla kategorier, Family Living, på vilkens sida hon numera bloggar. På hennes nuvarande blogg finns en länk till hennes gamla och kvällen jag hittade den blev minst sagt lååååång. Och natten sömnlös! Jag blev så inspirerad. Hon och familjen har det svincoolt hemma, men det jag fastar mest för hos Fingerspitzengefühl är hennes pyssel, sömnad, bak, lekfullhet och talang. Hon virkar svampar bara för att "se om det går", syr gosedjur, platspåsar i tyg och ja... se själva.
Folk som pysslar/syr/bakar presenter (när andra sitter och glor på tv) och ger bort dem med huvudet högt, beundrar jag alla tider. Det är också en av de grejerna som gör denna blogg till en klar favorit.

Underbaraclara - För att hon är den hon är, helt enkelt. Frimodig, egen, huslig, missionerande och alldeles alldeles underbar....

syster ell - En av mina bästa vänner och den enda av favoriterna som jag känner i verkligheten. En aldrig sinande inspirationskälla. Men det bästa med just denna källa är hennes otroliga talang, öga och prydlighet. Bloggen är ganska ny men bekantskapen gammal och jag lovar - ni har inte sett så mycket som en smula av allt det syster ell har att ge. Därför är hon redan nu en favorit, för jag vet att hon kommer gå långt (och då är jag före alla andra;)

1 kommentar:

fingerspitz sa...

Oj tack så mycket. Det jag tror att det är snällaste någon har sagt om min blogg.