onsdag, augusti 25

Augustigöra


Kroppen vet vad den vill och en veckas ledigt mellan sommarjobb och skola bjuder tillfälle att faktiskt leva ut fingrarnas längtan. Min bror o hans mö tog oss med ut i skogen för att visa oss en skatt, skogens röda matta. Vi hade varsin spann med på något underligt vis hamnade allas bär hemma hos mig och på min lott att rensa, jag blir så bortskämd!
Mognandsnivån är lika ojämn som en högstadieklass, men får de bara tid att lägga till sig nån vecka så rödnar de små liven snart. Lingonvecka.
Så var det detta med att sticka. Jomen nu när regnet piskat på rutorna och vinden blåser upp, då skriker fingrarna - vill användas. Så jag stickar. Tossor i rött nepalgarn. Fint! Och finaste stickbutiken i stan hittar ni här

3 kommentarer:

Malin sa...

Fint med mycket lingon. Jag visste inte att du brukar sticka. Det är nog något jag helt enkelt inte kan lära mig.

ellinor sa...

M: Vad hände med alvglansen, det heter du i min mob, det är väl DU som kan sticka!! Jag har en kulturcoach här uppe som guidar mig genom maskor o tossor, superkul, jag är fast! Men. Jag måste öva. Vi kan väl träffas på en syjunta?! :)

Veronica sa...

Måste bara skriva att jag tycker att din blogg är underbar!
Nu blev jag sååå nyfiken på tossorna som du stickar,du kan väl visa i bloggen!?Blev oxå sticksugen nu fast det är hundra år sen sist ;) Får ta o leta fram mina stickor,verkligen mysig höstgöra när det viner runt husknuten!Ha de så bra,jag tittar in en annan dag =)
Hälsningar Veronica