måndag, maj 3

Söndagsnöje

Efter Gudstjänsten igår tog vi bilen och körde på en söndagsutflykt i det fina vädret.

Väldigt bråkmakargatan. Vi hade fikakorg (kylbag) med oss och och åtnjöt, vid en husvägg i Småland, årets första utomhusfika . Natten till söndagen drömde jag om ett kompispar (El+Po) som bjöd på kalas och hade bakat 7 sorters kakor och en helt otroligt god tårta, som de (han) själva var övertygande nöjda med.
Så när Svante vaknade vid 5:30snåret var jag helt vansinnigt baka-peppad att vi satte igång meddetsamma, Jitterbuggare och tigerkladdkaka. Ja, grannarna, det var vi som vispade äggvita kl 7... Sorry.

5 kommentarer:

Maria B sa...

Älskar Jitterbugg, de va min specialite på gymnasiet 8-P
Dottern och jag satte oss på en filt i parken i Lördes och mumsade i oss mellanmål och fika. Igår va de dax igen med familjen, för medtagen lunch vid havet i Åhus och glass på de. Tänk va lite värmande sol kan medföra 8-D

Elin sa...

Konstigt, för på riktigt är det alltid Po som står för tårtorna! Visste du det?

ellinor sa...

Haha, ingen verklig aning!! Är han på riktigt även sjuuukt nöjd när han lyckas - Hujedanemej vilken god tårta.. Denna var ju verkligen riktigt god. SÅ verkligt. Så roligt. Inte undra på att blev baksugen :)
Jag missade ju hans kalas, kanske därmed även hans tårta? Rackans.

Caroline sa...

Vilka underbara bilder! Du fotar och väljer med omsorg! Guldkanten på vardagen skirar genom hela bloggen, härligt inspirerande!
kram

ellinor sa...

Åh, Tack. Va snällt!! Kram