tisdag, augusti 12

Fridfullt


Dagens tema: Fridfullt. Bilden är tagen bara några dagar innan vår bebis föddes, tidigare i sommar. Det är inte alltid jag bär denna tröja med ärlighet, om man säger så… Men just då bar jag tröjan med pondus, för jag kände verkligen frid. Bara några månader innan såg det annorlunda ut. Problem efter problem hopade sig och det kändes väldigt stressande och livet var allt annat än fridfullt. Men då var det ett speciellt bibelord som kom att betyda väldigt mycket. Filipperbrevet 4:6-7: ”Gör er inga bekymmer för något utan låt Gud i allt få veta era önskningar genom åkallan och bön med tacksägelse. Då skall Guds frid, som övergår allt förstånd, bevara era hjärtan och era tankar i Kristus Jesus”
”Lägg allt du gör i Herrens hand, så skall dina planer ha framgång”,
står det i Ord 16:3
Bibeln är full av uppmaningar att lägga våra problem och bekymmersmål i Herrens hand. Då skall han ta hand om det och igengäll ge oss av sin Gudomliga frid. Och är det något vi som moderna ultraaktiva människor av i dag behöver, så är det väl just det. Frid.
Jag skriver en krönika om detta i IKON1931, som kommer ut senare i veckan. Håll utkik på pressbyrån.

2 kommentarer:

Lena sa...

Vilken kul tolkning. KRAMEN!

Mitt bidrag: www.tematoken.blogspot.com

Anonym sa...

Vilken härlig tolkning och så sann den är. Under en graviditet så har jag i alla fall pendlat mellan total oro till total fridfullhet. Ibland har det varit så att inget har kunnat rubba min sinnesstämning - jag har varit i min bubbla och haft det mysigt. :)