torsdag, augusti 7

Vinbär gör mig kär





Underbara sommarminne, vinbärsplock och munkar hos mina svärmorföräldrar. (jo, det är ju faktiskt det de är)
Det är något i atmosfären hos människor i denna åldern som får mig att bubbla inombords. Dessa två raringar har verkligen tagit mig till sitt hjärta, något jag sätter stor glädje vid. De tycker det är så roligt att jag tycker om att plocka bär att koka saft på, så de hade "sparat" två av typ sex buskar, översållade med vinbär, åt mig. Jag och svärmorssan plockade i samma spann och fick ihop en åtta, nio liter. Till saft hade jag tänkt, men har nu upptäckt att dessa syrliga antioxidantbomber är utsökta att ha på gröten, istället för sylt.
Nån sats klappkräm har jag också lovat han, min älskling - Som bomull kring hjärtat!

Inga kommentarer: