tisdag, augusti 19

Rabarber

I dag hände något mycket märkvärdigt!

Du förstår, när jag ska gå och lägga mig kommer alltid livets allra största frågeställningar för mina ögon och gör det omöjligt att sova. I förrgårs natt tänkte jag på.... rabarber. Vad ÄR det för något? En frukt? Bär? Grönsak? Vad är rabarber för något?
Så i dag när jag var på dagis och skolade in min grabb, stack det rätt som det var in en dagisfröken från annan avdelning och frågade försynt: Var det någon av er som undrade över vad rabarber är för något?

"Gud, är det DU som pratar med mig?"

- Ja, jag kan in alla fall berätta, att nu vet jag vad det är. Vi kollade upp det, fortsatte fröken.
- Det är en växt. En fröbärande växt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Coolt!!!

Anonym sa...

Alltid lär man sig något.Rabarbern är en växt.Haha.