torsdag, september 25

Jag vill ha en sån, en sån, en sån...

Idag är jag mer än lovligt avundsjuk på min äldsta pojk, som har suttit och skrivit önskelista hela förmiddagen. Jag vill också fylla år. Gick förbi ett skyltfönster idag med världens ballaste affisch (tog en bild, men sjukdatorn vill inte att blåtand ska fungera idag) affischen hittar du här (du förstår nog vilken jag menar).
Skyltfönstret tillhörde Lagerhaus och jag var bara t v u n g e n att gå in. OCH de hade fått in MASSOR av höstfina grejor med frukosttema. Jag vill också fylla år. Ballaste brickan finns längst ner på den här sidan. När jag gick på gymnasiet tog jag och en kompis ibland tåget efter skolan till staden jättelångtborta för fika och gå på Lagerhaus (det fanns inte så många LHbutiker på den tiden). Då gick vi där och drömde om varsitt eget krypin. "Hade jag haft en lägenhet skulle jag ha en sån.." och nu går man där igen "Om jag bara hade råd skulle jag...."
Men underskatta aldrig glädjen i att drömma sig bort...

Inga kommentarer: