torsdag, september 18

Vad sa du - Baka? Grovt? Pepparkaksformar? - Det MÅSTE ju VI prova

Jag har världens mest inspirerande kompis. När vi lärde känna varandra för sju år sedan trodde jag knappt det var sant, att det verkligen fanns människor som hon. Så kreativ, vuxen och alldeles alldeles underbar. Hon bakade bröd, lagade mat, pysslade och målade om. Allt det som jag älskade att hålla på med, men inte kunde dela med någon endaste i hela världen. Vi hade bott bara några kilometer från varandra hela livet utan att veta om varandra. Men så en dag korsades våra vägar, och livet blev aldrig sig likt... ;)
Hon tillverkade sina egna presenter, och jag blev fullkomligt nockad, och försökte genast efter bästa förmåga efterlikna - med varierande resultat!
I går blev jag så inspirerad av henne igen och kände mig som 16 år på nytt. Knäckebröd var ordet och här är resultatet:


Superlätt, superkul, och en fantastisk gå-bort-present! Receptet hittar ni här. Här är en av storebrors kreationer - Katten Janson.

3 kommentarer:

syster ell sa...

Jag sitter här, helt matt och rörd! Och njuter av era fina knäckebröd, så lyckat det verkar ha blivit!! Jag hoppas verkligen att vi kan inspirera varandra mycket och länge till. Vi höres!

syster ell sa...

Ska jag komma hem till er snart och stöpa ljus kanske ;-)

Anonym sa...

O, ja gör det. Så äter vi potatissoppa och dricker varm choklad :)