måndag, september 22

(Go lust att) Tygfrossa

På jakt efter gardintyg till köket gick jag in in fina, jättedyra, alldeles underbara tygaffären på hörnan. Hann knappt innanför dörren innan jag insåg vilka s t o r a tygbehov jag har. Det är som Clara säger - går man in i affärer kan man vara säker på att hitta något man "behöver". Men denna eftermiddag tillät jag mig att bli frestad. Det här jättefina tyget som jag dregglat över i år, fanns nu som finare vaxduk - ni vet sånna som inte alls är vaxiga. Och vi behöver faktiskt vaxduk att klä om barnbordet med. Klart ungarna ska kladda på äkta Mairo! Och det HÄR tyget hade ju blivit fantastika tygtavlor till samma rum. 149 kr för tre tavlor. Ljuuuuvligt!
Ja, så där höll jag på, fantiserade och drömde. Gardintyg? Jorrå, på extrapris dessutom. Visar en annan dag.

Inga kommentarer: