måndag, september 1

Ärlighetens morgon

Det är söndagsmorgon och jag står i badrummet och gör mig i ordning. I spegeln kan jag att storebror kommer och ställer sig i dörröppningen. Han tittar begrundande på mig och säger efter en stund: Va TJOCK du har blivit!
Jag blir mållös.
Vi åker på Gudstjäns. Han är på söndagsskolan - alldeles själv! Och jag får lyxlyssna på predikan - alldeles själv! (med nöjd bebi i vagnen). Wonderful! Efteråt ska vi köra till mormor och morfar, men först ett depåstopp. Jag får inte upp tanklocket, krånglar lite med det och får motorstopp när vi ska köra därifrån. Från baksätet hör jag
- Jag tror inte vi kan åka till mormor!
- Jasså, varför inte det? frågar jag.
- Naä, så som du kör...

2 kommentarer:

Anonym sa...

åh vad jag sknar er...

ellinor sa...

Länka över din resdagbok, för sjutton!