lördag, april 11

Frost och fågelkrokar

Vi har det fint!
Gårdagen var fantastisk. Började aningen väl tidigt kanske, eller var det skärtorsdagen som aldrig tog slut..? Och nej inte klubbljus och efterfest (om det var någon som trodde det)
Fler bebiständer på gång förmodligen. 06:20 fick jag nog, tog vagnen och gick -arg som ett bi - en runda i skogen. Men då - tada - såg jag dessa små frostnuppde vårsippor som stod och påminde om glädje och vårrus. Då blev jag rörd. (var jag för puttinutti nu Maria?)
Långfredagsgudstjänst - åh, jag älskar långfredagenslov. Det handlar bara om vad Jesus gjort för oss och det är ju precis det som är det centrala i kristen tro. Inte vad vi ska göra för Honom.
Sen var fest festligt värre med Svärmors våriga påskbuffé, gott så man fick svindel.
Så var det då dags för det årliga långfredagshänget med traditionsenlig grillning. Mmm. Vi var i hemma hos goda vänner som bor i ett gamalt torp - så värt ett hemmahos reportage. Se bara översta bilden.
En mycket lyckad långfredag helt enkelt och nu fortsätter festligheterna med nytt-kökinvigning, födelsedagsfester och påskgudstjänser.

Härlig tid detta, hoppas ni har det bra!
GLAD PÅSK OCH TACK FÖR ATT NI LÄSER!

4 kommentarer:

morfar sa...

Tack själv man är ju "LÄSARE"

ellinor sa...

Nu har jag klurat både länge och väl på ett bra svar, men det blir hela tiden så djupt att jag tror jag skippar det.
I alla fall kan jag säg att jag hoppas det kommer en ny generation LÄSARE. Lika hängivna som sina förfäder. Annars är Svearike illa ute. Se, nu blev det djupt ändå.

Lilla Fröken sa...

Fågelkroken var bedårande!

ellinor sa...

Eller hur:)
Denna kommer från en butik i Danmark.