onsdag, april 22

I mitt eget café...

Åh, jag blir alldeles prillig av skorpor! Tummar på några recept men inser snart att det kommer bli svårt att rättfärdiga fler än två sorter hemma just nu. Nog för att de håller sig länge, men vi är inte så många i familjen som äter dem.. Men i mitt eget café ska jag ha skorpbuffé! 4 valfria skorpor och fri påfyllning av te, 49 kr. Så ska det finnas sköna soffor och pinnstolar runt borden. Så ska det finnas gott om tidningar och böcker att bläddra i, man ska kunna stanna lääänge. Ett fik dit man kan gå när man är ensam utan att känna sig uttittad. Någon fredag i månaden ska vi ha kvällsöppet med gitarrmusik och dikter från scenen. Då ska vi servera stans godaste varma mackor. De ska vara superenkla, vanliga formfranska på plåt med svampstuvning eller tonfiksröra. Enkelhet och gemenskap ska vara i centrum. Kommer ni?

7 kommentarer:

hillevi sa...

Ett sådant fik hade jag gärna suttit på idag!!!Men du glöm inte desserten,äppelmackan!(:

ellinor sa...

Skrev jag inte det... :) Hade det på tungan... Stölla kaga!

Caroline Arnström sa...

Jag kommer :)
Tycker att du kan öppna något sådant här hemma. Det hade vi behövt. Jag o Malle har pratat om det många gånger. Hon e med sugen :)

moster agneta sa...

Jag kommer på en gång!

Agneta sa...

NU, vill jag sitta på ditt café!!!

Elin sa...

Jag kommer! Mycket bättre café än så kan jag inte tänka mig.

Camilla sa...

Åååååh, dit vill jag gå :-)