söndag, november 30

RÖTT SOM I JUL, KÄRLEK & JORDGUBBAR...

Jag får alltid samma ledsamma känsla i kroppen när man kommer hem på första adventssöndagens kväll. Man har liksom laddat så inför första advent, gått på adventsgudstjänst och fått gåshud av stämning och vördnad, ätit adventspizza, gått på julskyltningen och sen liksom bara, jaha, de var det. Samma känsla varje år. I kväll när jag kom in i trappuppgången kände jag bara: Nää, jag MÅSTE skingra tankarna! Så jag terapisyltade! GISSA om det funkade, haha!!
Hjärtegod jordgubbsmarmelad till kvällsmackan!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag får samma konstiga känsla när julafton är över. Man har liksom stressat runt, haft förväntningar, pyntat och fixat i en hel månad och sen är julafton är på ett nafs.. Blir lika märkligt besviken varje år.. Vill ju att julafton varar längre. Det är så mysigt.