tisdag, november 18

VÄRRE VÄDER

USCH OCH FY SICKET VÄR!
När jag vaknade i morse kände jag mig verkligen inte kry. Jag ÄR kry men jag behöver få sova mer än 45 min i streck om nätterna... Skallevärk o huttrig. Men det var iaf fint väder. Rosa himmel. Tills vi skulle gå. Typiskt att regnkläderna är på dagis. Kommer fram, lätt sur och inser - regnkläderna är inte på dagis. Jaha?! Vinkar hejdå går hem, hämtar kläder, gå tillbaks och lämnar (en bra bit) går hem och är så trött så trött så trött. När så det blir dags och hämta hem heren igen har den himmelska dragkedjan gått sönder och ner forsar vatten, in genom kläderna, skorna, ner i barnvagnen. USCH OCH FY! Tur väl är han ute och leker, så jag bara drar med honom och så springer vi hem. Iskalla och genomblöta (ja, inte storebror - han hade ju regnkläder...) fick vi ta till det tunga artilleriet - varm choklad. Gott förvisso.

Inga kommentarer: