fredag, november 21

Njuta när tillfälle ges!

Idag andas hela vår stad adventstid. Snön gnistrar, solen skiner, tanterna städar och julbelysningen sprakar över gågatorna när skymningen faller. Det är bara en liten detalj som inte stämmer - Det är ju inte advent, än.
Men eftersom jag kan slå mig i backen på att idyllen är högst tillfällig och det duggregnar o blåser på första advent, som traditionen bjuder, tänker jag ta denna dag, bara stanna upp, städa, strosa på stan ochl åta hjärtat sjunga tingeling. Kort och gott: Njuta när tillfälle ges.

3 kommentarer:

syster ell sa...

Så vackert!
Nyss bläddrade jag i en tidning och drömde om en ny adventsljusstake, kanske jag tar en promenad för att se om jag hittar en...

ellinor sa...

Ja, du har ju en rättså trevlig diverselhandel att besöka du... :)
Där är nog mycket folk så här års, är det inte..?!

Lotten sa...

Såå fina bilder! Tänk vad lite snö gör för stämmningen....

Kram Lotten