lördag, november 15

KOTTABULLAR



Det finns en jättehärligköttbulletradition på min mans sida släkten, och jag försöker axla den efter bästa förmåga. Det är lite så lätt.
Inget, och jag lovar ingenting slår att sitta en vanlig onsdag hemma hos hans morföräldrar och äta himmelrikets köttbullar på jorden. Och såsen.. åh. Nyponsoppa till efterätt. Och när vi kommer hem till mina svärföräldrar, barnens farmor och farfar skriker vår påg alltid efter "Kottabullar", för ojoj vad smasken det är.
Så kommer vi till tredje generationens, och de blir ju mina då det är jag som mestadels lagar maten här hemma... Men tänk på - jag är bara t j u g o t r e år än så länge - jag behöver träning! Men jag är hoppfull, för när jag frågar samma påg vad han tycker att jag är bra på, svarar han: Göra köttbullar!

2 kommentarer:

Lotten sa...

Här hemma är det jag som står för köttbulletrillandet... mina pojkar älskar mina köttbullar! Det är viktigt med traditioner tycker jag ;-)

mam sa...

Nu har jag hämtat julinspiration från din blogg!!Spelar väl ingen roll att den är ett år gammal..