tisdag, november 4

Kom så bakar vi



Såna här leksaker tycker jag om. Letar jämt efter sånt. Så har jag två pojkar...
Men det spelar väl ingen roll, menar jag. Barn som barn, alla barn ska bli vuxna och laga mat, styka och sånt. Utmärkt att lära sig i tid. Och våran stora grabb äääälskar ju att hjälpa till i köket. Men där tar det också stop. LEKA laga mat, No no.
Så måste jag ge mig? Kanske det.
Är det nått genetiskt? Jag vill ju inte tro det.
Men alla fina små grytor, emaljerade muggar, stekjärn och visserjohannor förvandlas till trummor. Hela tiden.
Då tänker jag en förbjuden tanke och feministen i mig håller för öronen. Om jag ändå kunde få åtminstonde en tös.
Då hade jag köpt det här. Klicka på leksaker, diverse, rödprickig servis (det gick inte att länka hela vägen)

2 kommentarer:

Lotten sa...

Mm förstår dig precis! Jag har oxå två gossar och allt skall flyga som projektiler genom rummen eller bankas på... det spelar ingen roll hur stora dom är ;-) Den som ändå fick en liten tös med..... ;-)

ellinor sa...

Hej Lotten och Tack för att du tar dig tid att kommentera så mycket. Det där med leken ligger nog i blodet trots allt. Till viss del i alla fall. :)
Och marmeladen - ja visst är det en skatt. En gyllene skatt!