fredag, december 19

GRYMT SMART!

Igår kväll myllrade det av mammor, pappor och minst hundra bebisar hemma hos oss. Det var hemgruppen som hade julavslutning med julgodisknytis. Jättemys! Ser ni vilka otroligt proffsiga grisar vi fick smarra på!! Grymt söta.
När jag bjöd att ta om, svarade en pappa med något så grymt smart. Ha sa: "Nej tack, man ska sluta när det smakar som godast!"
DET är något jag ska ta med mig i jul, tänkte jag!!
I morse vaknade jag (en timme försent = jättebråttom till dagis) genomförkyld och totalt avlagen. Inte en enda av de 7 julklappar som är kvar har jag handlat. Inget annat heller har blivit gjort precis. Jag har bara sytt, legat på soffan och tittat i taket, och ätit enorma mängder koke kola. Och för varje smörpapper jag har knycklat ihop och slängt har jag mumlat för mig själv "Man SKA sluta när det är som godast".

2 kommentarer:

Anonym sa...

De där söta tomtarna o grisarna hade jag nog inte vågat äta upp..
Malin

Anonym sa...

Nä, och det har ju inte heller. De bor i vårat kylskåp. Kallt om nosen.
kram