onsdag, maj 13

SÄLJ TILL MIG!

Under min promenad i villakvarteren får jag andnöd av alla trädgårdar, gröna och sköna. Blommande äppelträd och prunkande rabarberplantor. De flesta plantor ser helt orörda ut. Säkert har villafolket tagit 6 stjälkar till en paj nån gång, men det märks inte. Och jag undrar - Om ni nu inte vill krabba med att koka marmelad, kräm och baka kakor, låt mig och annat syltarkrankt höghusfolk köpa några kilo. Sätt ungarna på skriva en snirklig skylt och ha ett stånd i trädgården. Prima rabarber 10 kr/kg.
På torget kostar svensk villarabarber 25 kr/kg. Det betalar jag inte. Definitivt inte när jag vet att hela stan är full av syrliga växter som utan problem skulle kunna pallas i majnatten.

6 kommentarer:

morfar sa...

Du kan palla hos Jlia hon behöver inga i sin himmel

Malin sa...

Aj, känner mig träffad ;) Hämtade in en sisådär sex stjälkar i helgen till en paj. Thats it! Dock funderar jag på rabarbermarmelad.

ellinor sa...

O, Tack snääälla morfar. Ingen hade väl blivit gladare än hon om de kom till användning.

Malin: Koka marmelad, gör det!! Det är superenkelt och helt ljuvligt gott. Mornarna blir om möjligt ännu ljusare med hemmakokt rabarbermarmelad på mackan.

Maria B sa...

Hade jag haft en trädgård hade du fått palla allt som fanns där i =) KRAMAR

ellinor sa...

Åh, Maria! Bjuder du på kanelgifflar i syrénbersån då? ;)

Maria B sa...

Japp, och himbakta skulle de va för din skull ;)