lördag, maj 9

Ta med nått så har vi en fest

Jag gillar att umgås! Älskar när lägenheten fylls med folk. Ljudet, stämningen, prat o lek, samtal, utbyte. Trivs i förberedelserna. Gillar det.
Men det finns en sak som för ofta hindrar gästfriheten. Pengar. För det kostar att bjuda hem. Trots att man tänker "vi gör något enkelt" så blir det mycket pengar för en studentfamilj som vår.
Därför älskar jag tanken att göra något tillsammas.
"Ta med en ostbit så bakar jag ett bröd. Kaffebönor o te har vi hemma"
Det roliga är ju att träffas och umgås.
Vi måste bli bättre på att umgås i enkelhet, tror jag. VÅGA umgås över enkla medel. I dag skrev min man tenta och var därför ledig från jobbet - kanon, tänkte jag. Då gör vi nått. En lunch med vänner. Tacos - en perfekt rätt att dela upp. Vi köper lite och ni tar med nått, så blir det en fest. Det är fest att ha goda vänner!

1 kommentar:

Maria sa...

Jag älskar också att umgås! Bjuder ofta folk på middag och knytis är så bra, det blir mycket enklare då!