fredag, februari 12

8 tips till dig med en sexåring

Jag vet inte hur ni har det, men jag har en sexåring hemma. Ja, han har inte alla månaderna inne ännu, men till hjärta, själ och sinne är han en sexåring. Sicka krabb det är. Helt plötsligt. I synnerhet om mornarna. Jag andas i påse och är helt slut när klockan är 9.
Det är en helt ny tid nu. Snart skolpojk - men allt vad det innebär. Nu o då vill jag finnas där. Skydda, skydda. Älska, älska. Peppa, peppa. Krama, krama. Leka, leka.
Igår hittade jag den här länken. 8 tips till dig med en sexåring. Tack ska ni ha!

2 kommentarer:

Lena sa...

Den länken var så bra.
Allt stämmer precis.
Jag har en 6åring hemma som fick
"6-årssjukan" vid jul.
Nu går det inte att knäppa knappar, äta utan att spilla och framför allt måste han säja NEJ och säja emot om allt.
Någon sa till mej en gång. "6-åringen är som en tonåring utan hormoner" och det ligger nog mycket i det.

ellinor sa...

PRECIS SÅ! Känner ingen det där precis. För att inte tala om hur oooooooont han får i benen när man ska gå upp för trappan. Han som sprungit hem från dagis, över snödrivor och staket... Mycket aningen eller.