söndag, februari 14

Jag skulle vilja vara...

Fick en kommentar.

"... vill baka en massa. Men får liksom inte till det... När ska man liksom hinna, känner inte att jag är den där superbra mamman som har tid att baka med mina barn & och inte heller tålamod..."

Och jag känner igen mig så. Jag skulle vilja vara en sån där bra o mysig mamma som bor i hus och är ute i timmavis o leker med mina barn. Eller den där som pysslar, målar om möbler och kreerar värsta coola barnrummet/köket/vardagsrummet. Men jag får liksom inte till det. Jag skulle vilja vara djärv o måla kökssoffan röd, sy ett lapptäcke till våra sängar, våga gå till tandläkaren. Skulle vilja, skulle vilja, men får liksom inte till det.

Andra mammor är så mysiga, så härliga och bra. De andra. Men inte jag.
Någonstans får man bara ge sig. Visst utvecklas vi hela tiden, men som de andra kommer vi aldrig att bli. Så jag får försöka vara nöjd o glad för den jag är. För, tänka sig, kommentaren har en fortsättning. "...men du ger mig hopp och en massa pirr i magen att baka..."
VA??!
Jag är inte så pysslig och skogsmulle som jag skulle vilja vara, men jag är duktig på att baka bröd och det kan jag glädja o inspirera andra med - inte minst mina ungar!
Vad är du duktig på? Säkert finns det andra som skulle vilja vara lite mer som... just det, Du. Så passa på du som kan - att vara den du är.

4 kommentarer:

Lena sa...

Åh, så tänkvärt och bra.
Tänk att vi alla går omkring och är avundsjuka på varandra för det som någonannan kan.

Jag kan inte sy, men bakar med barnen gör jag ofta och har inte tänkt på att det är specielt.
Inte förrän grannens dotter kom och fick vara med och baka.
Hon vars mamma syr underbara barnkläder.
Vilken förundran och glädje jag så i hennes ansikte när hon satt på golvet med mina barn och slickade skålen.

Linda sa...

Oj.. chockad att du skriver ett helt inlägg om mitt förra inlägg. Men ändå tänkvärt..Jag är nog mina barns bästa mamma,men samtidigt kan jag ändå känna utan att läsa alla inlägg om andra duktiga mammaor att jag inte räcker till. Men det ska det fan bli ändring på.
Nu ska det hittas på grejer med barnen...
Och visst är det så att alla har det mycket finare barnrum & alla älskar att pyssla...:-D
Tack för ditt tänkvärda inlägg!!

Maria B sa...

Jag känner lika dant,, Bara tanken på alla dagar då jag och dottern inte har gått ut på hela dagen nu när de är sååå mycke snö, å min dotter som älskar SNÖ... Snart har den smält bort och då finns det inte fler pulka tillfällen den här vintern...Att de kan göra så ont i hjärtat när jag tänker på de får mig nästan till tårar,, Det är ju bara SNÖ... Men för min dotter är det inte bara snö, för henne är det ♥GLÄDJE♥MJUKT♥KALLT♥VÅTT♥KUUUULL♥ ...Nej idag är det jag som makar mig ut med dottern så hon får leka i snön 8-D

sara sa...

ja man ska vara den man är. det är det som går fram till barn. ärligheten sen kvittar det!