måndag, februari 15

Studentliv möter småbarnsliv

Vi har tenta på fredag och tidigt i förmiddags - när jag konstaterat att jag skulle få vabba hela dagen - kände jag starkt att studierna måst få ett kreativt utryck och en överskådlig tidslinje.
Sagt o gjort. Jag ritade upp vår världs historia. Från homosapiens till 300 t e.Kr. Många meter historia. Underbart sätt att lära sig på.
Att rita stora teckningar var mina små sjukligar också sjukt på. Så roade vi oss alla tre, samtidigt som ett och annat cornflakes trillade ner i min paket.

3 kommentarer:

hillevi sa...

Man bör ju lära sig bättre när man har roligt.När jag ser bilden tänker jag på vår katt som alltid lägger sig på tyget när jag ska rita mönster och fattar inte alls hur farlig en tygsax är.

sneki sa...

Hoppas du haft en bra dag! :)

Mastrisofha sa...

Sannerligen kreativt!
Fin blogg det här.
Har besökt den någon gång förut och skrivit ned adressen så att den inte skulle försvinna bland alla andra hemsidor jag besöker.
Själv har jag ingen egen blogg, då jag inte vill känna mig bunden till datorn sådär, men jag uppskattar att läsa och inspireras av andras bloggar. :)
Tittar kanske in snart igen.