torsdag, februari 11

Brödtoppen!

Jag har bakat en del bröd och nu tänkte jag lista mina fem favoriter. Det var lättare sagt än gjort - alla recept är ju så toppen på sina egna vis, till sina egna speciella tillfälle.
Men här är i alla fall mina bästa brödrecept, topp 5:






Jag får då och då mail från er som provat några av mina recept och skriver "..fast jag testade att göra si" "jag bytte ut si mot så och det blev jättebra"
Sånt tycker jag är riktigt roligt. Jag blir så GLAD o LÄTTAD eftersom jag tycker man ska ta det mjöl man har hemma, har man inte vetemjöl special tar man vanligt. Har man inte grahamsmjöl tar man rågmjöl. Kankse blir inte resultatet identiskt med mitt - men vad gör det...?

HAR DU NÅGOT ROLIGT RECEPT DU ABSOLUT TYCKER JAG SKA PROVA?
Maila ditt bästa (eller nästbästa) brödrecept till thisismycupoftea@hotmail.com så bakar jag och lägger ut.

1 kommentar:

Fröken B sa...

ja jag har faktiskt ett bröd jag tycker du borde prova. På min nystartade blogg.

Har bara mjukstartat lite men när jag känner om det är ngt för mig kanske jag kan få länka till dig? Gillar din blogg!