tisdag, december 8

Julmusiken

Idag är jag en högst omotiverad student. Så istället för att göra det jag ska, sysslar jag med playlistmaking med min favoritmusik under julen.
Sångerna som ger mig rysningar, är de som har hängt med sedan barnsben och de är mycket lyssnade och mycket arbetade. Hur många arr finns det på Guds frid i gode vise män?
Mycket percussion ska det va, dammig, vördnadsfull julmusik är min melodi. Men även härlig amerikans juljazz som för tankarna till romantiskt newyorkrulle. Jingeltingel kan jag vara utan. Om man bortser från Carolas tingeltangelplatta från -91. Men det är undantaget som vi inte berättar för någon!
Har du spotify hör du min jullista här.

Så fort Ljusen i advent, Ett litet barn av Davids hus och Fröjdats vart sinne, hamnar på spotify, uppdaterar jag min lista!

Ps. Nu ser jag att det inte alls är mycket baspukor och grejer i mina låtar, taskigt utbud skyller jag på! Ds.

2 kommentarer:

Lisa sa...

Jag lyssar nu på din lista. Jag kan i gengälld rekomendera "Jul i folkton". Mycket stämmning!

Ellinor sa...

WOW, när man är på det humöret. Gillar Rebecka Törnqvists version av Det är en ros utsprungen.
Åh, Ale Möller - kommer du ihåg honom? Festlig prisse!