fredag, december 25

Julotta

8 kommentarer:

hillevi sa...

Av allt underbart på julen är detta höjdpunkten!Blev mycket rörd av dina fina bilder som verkligen speglar denna julotta i det lilla Filadelfia ute i skogen.Och att du sjöng där igen!!

Maria B sa...

Så mycket minnen jag har från denna byggnad...alla gånger man skulle gå på utedasset och det va mörkt och kallt...OCH DEJ så klart Ellinor 8-D Dej kommer man ju ihåg 8-D

ellinor sa...

Ojsan, hejsan maria jag kommer inte ihåg dig ett endaste dugg därefrån.. ;D Vad gjorde vi då?
Från missionshuset en bit bort,tror jag däremot bestämt att jag minns dig. Där fanns också ett utedass. Jag vågade inte gå dit. Men du var modig. Och syrran din pluggade till körkortet. Hihi.

Maria B sa...

VA?! Va inte det missionshuset? Jag tyckte väl att det såg lite mysko ut, men det va ju ett tag sedan ja va där... Vem va de som skulle ta körkort då Linda eller Sara? Det va jätte läskigt att gå ut till dasset, Mamma el pappa fick nästan alltid följa med 8-D

ellinor sa...

Pttja, inte vet jag.. ;)

Nejmen alltså, det finns tre kapell i detta lilla, lilla samhälle om 12 hus typ. Nu kommer morfar rätta mig, för det tredje kapellet, missionshuset, ligger ju faktiskt inte alls i samhället utan på andra sidan vägen liksom. Men iaf tre kapell i en kms area. Inte lätt att hålla reda på dem!!

morfar sa...

Det är rätt tre kapell inom en km.Filadelfia där julottan var ligger i byn Hackeboda är pingstkyrkans.Ett par hundra meter därifrån ligger Svenska kykans kapell kallas oxå för Kapellet det ligger i Kräbbleboda.Nästa som är det äldsta heter missionshuset ligger i Övraryd ägs av missionsförsamlingen.Sen har vi ett badhus

Maria B sa...

Som sagt FÖRVIRRANDE 8-S

ellinor sa...

Morfar: Jag tog översta bilden precis i sekunden innan första bilen parkerade - på nästa bild i kameran står bilen där och lyser upp huset, också fin. Du står precis utanför bilden, beredd att tända en maschall. Evald sitter på bänkraden längst bak och syns inte i bild.
Det gäller att vinkla kameran rätt.. :) Hoppas huvudbryet lugnat sig!