måndag, februari 9

Mitt eget kafé

Jag älskar att bläddra i kok och bakböcker men sällan råd att köpa - det är ju svndyrt med böcker. Därför äääääslar jag biblioteket! Denna bok, skapad för sådana som mig, hängde med mig hem på visit en månad. Klockren. Så superinspirerande med lockade text och förföriska bilder. Men hönni - Vad bortskämd man har blivit med snygga bilder bakverk! Undrar vem som kommer ge ut nästa bakbok... En gammal, men befriande intervju med Mia Öhrn hittar ni här.
FÖRRESTEN, så var jag i min barndomsförsamling igår och blev så full av fnitter!! Ni förstår, när jag var tonåring hade vi Caféverksamhet i kyrkan varje lördag och jag fullkomligt fröjdades över att få ställa i ordning Cafét - på mitt sätt. Jag var nere i mamma o pappas källare och plockade på mig gamla fina glasburkar och terrakotta krukor som jag tog med dem och en stor korg jag fått i hemgift mig till kyrkan och stylade sen och hade mig tills allt var tipptopp. Snyggt, arbetat och ombonat med känsla skulle det vara! De lördagskvällar jag inte hade ansvaret fick jag alltid lite panik - utslag och kli i hela kroppen "som de hade ställt fram grejerna - utan någon känsla alls". Skäms på mig!
Igår upptäckte jag att min stora fina korg fortfarande var i tjänst, nu som skattkista på söndagsskolan. Roligt!

4 kommentarer:

Caroline Arnström sa...

Ahhh minnen :)

Pål Nilsson sa...

Och varför blev jag inte inbjuden nån gång till de där fint dukade borden, hade varit en upplevelse att få se. Jo jag vet, jag är från en annan tid för att platsa på ett ungdomskafé i början av 2000-talet, men ändå`?

ellinor sa...

Men Pål då, du är ALLTID VÄLKOMMEN HIT!!! Kom vettja, så dukar jag fint. :)

Pål Nilsson sa...

Kommer vid tillfälle, Promice!