fredag, mars 13

Fredagsmys

Sådär mina vänner, det var vad jag hade att bjuda på denna vecka i bakandets tecken.
Ett tips på trevligt fredagsmys, eller lördagsgodis kanske, är att smälta några rutor Marabou mjölkchoklad -gärna med någon god smak, mint är gott - i vattenbad och blanda ner puffat ris, klicka ut, låta stelna och äta upp. Har du barn som behöver underhållas är detta perfekt. Bortsett från själva smältningen fixar min storkille alla moment själv, vilket boostar självförtroendet enormt, om man säger så...
Må gott och tack för visat intresse!

4 kommentarer:

Elin sa...

ojoj vad mycket gott!! Jag vet inte vad jag ska prova först... Hoppas du får en skön helg tillsammans med familjen. kram!

Anonym sa...

Tack Ellinor för allt gott du har bjudit på denna vecka. Det resulterade till att vi gräddade våfflor på Folä igår och till de hade vi hemlagad blåbärssylt. Så enkelt det var att fixa till den sylten, tack för det tipset, det får vi göra omigen. De där muffisen som din make bakar, de minns jag med glädje när han kom med till fikat på Folä, de var goda.

Anonym sa...

Du har så fina bilder. Vad använder du för kamera?

ellinor sa...

Elin: Va kul! Jag bakade dina solrosbullar med valnötter i dag. Fast det visade sig att jag solroskärnorna var slut. OCH valnötterna, haha, men de blev väldigt saftiga och goda, så de gör jag nog om nån gång!
Agneta: Mys! Folämuffinsen hade jag glömt.. Va kul!
Mizziz: TACK! Jag har en Nikon D40. Enklast möjliga digitala systemkamera, men den duger fint!