onsdag, mars 4

Njuta av livet

Jag brinner mycket för att försöka njuta av livet. Att ta tillvara på livet. För livet pågår, och vill jag vara en del av det, gäller det att jag vaknar till!
När jag satte in fjolårets bilder i album förra veckan blev detta extra tydligt. Där radades årets alla händelser upp, stora som små, och jag tänkte: Wow, här pågår ett liv. Detta är killarnas barndom, tiden "när barna var små..." Njöt jag?
NU är tiden då jag är hemma med Svante. Njuter jag av den eller längtar jag efter något annat? NU är marsmånad, njuter jag av det eller längtar jag tills april?

En konkret sak man kan göra för att få ut mesta möjliga av nuet är att leva efter årstiderna. Ok, nu är det mars vad är mars för mig? Hur var barndomens marsmånader? Vad gjorde vi?

Mars för mig är att
* plocka in videkissar
* titta på melodifestivalen
* spela första omgången kubb, trots att det är svinkallt
* första vårgrillningen
* köpa en pensé på torget
* koka drottningsylt
* bjuda hem någon på våfflor med sylt

Ja, så gäller det att jag gör och njuter av alla de där grejerna, så att jag i april sen inte tittar tillbaka och undrar var marsmånad med våfflor o videkissar tog vägen...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gick precis en runda med min fyrbening,och tänkte att mars är allt bra speciell.Hallå det är dax att vakna säger den.Solen värmer faktiskt, det geggar på vägen och fåglarna kvittrar.Tänk vad man kan njuta av det nu, det är så uppigande.

Anonym sa...

Jag njuter verkligen när jag får sitta här och läsa din blogg. Det piggar verkligen upp sj resan. Och du jag kommer gärna och äter våfflor, fy vad sugen jag blev. Kram

Anonym sa...

Här är en till som är sugen på våfflor med sylt hi hi hi