tisdag, mars 31

APRIL

Så är det sista kvällen i mars och jag konstaterar att jag fick med allt på min marslista och är mycket nöjd med månaden. Känner mig färdig och sjukt peppad på april som är en riktig vårig festmånad!
-
Här är min april lista:
* Titta på Lotta på Bråkmakargatan (Det sänds turligt nog på SVT B om lördagsmornarna)
* Städa och PYNTA - jag älskar påskpynt och pyntar alltid mer till påsk än vid jul..
* Helst hänga upp nya gardiner i stil med de Lotta på Bråkmakargatans mamma hänger upp till påsk. (har aldrig hänt)
* Påskliljor
* Nya vita sneakers
* Vårfina kläder
* Traditionsenligt långfredags häng med gamla kompisgänget (i år med nya ungar)
* Dragéägg - annars kan de va!
* Jesusförvärldengivitsittliv-detroddeattJesusvarborta-gråååååtintemaria-uppståttharJesushurrahurra-Dig vi lovsjungerärar-Jesusisalivetoday-Halleluja!
* Gå på hejdlöst många kalas
* Leta presenter till 3 karlar och en tös - alltid samma visa - Vad köper man till killar???
* Plocka fram stora studsmattan
* Hoppa tills svetten lackar
* Plocka vitsippor till alla rum
* Plocka nässlor och koka soppa
-
Här har ni min april-måste-lista (eller kanske snarare april-önske-lista) saker jag vill få med under aprilmånad för att den ska kännas riktigt aprilig. Roligt och speciellt för i år är att det dessutom under april kommer pluppa ut en liten vårig bebiskusin. Det ska bli mycket roligt, såklart! Så, nu kör vi! April - here we come.

5 kommentarer:

agneta sa...

Älskar verkligen också att påskpynta. Tyvärr så blir det inte något med det i år. Får satsa på renoveringen istället.

Susanne sa...

April är en superbra månad! Och Din kruka med äpplen på är så fin så fin!

Maria B sa...

ÅÅÅÅÅÅ DRAGÉ ÄGG =) I LOVE =) Har redan käkat en hel påse med maken =) Man blir så där varm i hjärtat av dem =) LOVE LOVE LOVE

Kommit på va vi ska äta förresten?

ellinor sa...

Vad roligt att det är fler som gillar påskpynt!!! :) Och Dragéägg!!! Och emaljerade gula muggar!!!
Ska vi bilda klubb? Trodde nämligen jag var lite ensam om dessa udda intressen. KUL!

Elin sa...

Hej! Apråpå nässelsoppa bloggade min chef på Umbra sitt recept på nässelsoppa härom dagen. Kolla gärna: http://umbrastickspar.blogspot.com/
Hoppas det är bra med dig. Tänkte på dig när du skrev högskoleprovet. Skönt att det gick bra.