onsdag, januari 20

Dagisdieten!

Vart man än kollar - i alla kategorier bloggar, hittar man följande meningar: "Jag drar ner på sockret nu" "Skulle ju egentligen inte äta så mycket onyttigt" "Jag har sockerförbud" "Inget godis för mig fram till sommaren"
Alla verkar ha problem med den förbannade vikten. Och suuuuget. Och karaktären.
Eller så är vi efter julskinkan genuint attraherade av fräschet och hälsomat.

Fellows, jag vet hur det är och jag säger bara: vill du bli kvitt suget och komma i form, tänk - dagis!
Åh, så bra vi hade mått om vi åt och rörde på oss som förskolebarnen.
Frukost. Lek. Fruktstund. Utomhuslek med rosiga kinder. Lunch. Vila. Kreativt arbete. Mellanmål. Lek. Kvällsmat. Bompa. Sova.

Att äta regelbundet håller blodsockret i schack och är kungsvägen till stranden!
Och att jämn blodsockernivå är viktigt, det vet alla dagisfröknar. Arbetskraften måste fördubblas om man ska tampas med hängiga, orkeslösa, trötta och gnälliga ungar.
Detsamma gäller mig och dig!
Så, back to basic. Redig mat på fasta tider! Så vardagstrist att man helst blundar och stoppar huvudet i krångliga detoxmetoder (Been there!). Men det funkar - garanterat!

Tänkte lägga in en före/efterbild för att ge tyngd åt inlägget, men hejdade mig i sista stund. Ni får ta mig på orden!

Inga kommentarer: