fredag, januari 1

JANUARI

Jag gillar januari.
Allt börjar om. Det är fräscht.
Efter att ha varit inaktiv i kropp och händer genom julhelgernas diverse sittningar, börjar det nu krypa ikroppen. En ansamling kreativt pirr belägnas i själen och man måste bara göra någonting. Skapa någonting. Skönahemtummen går varm. Själen suger inspiration.
Och oerhört trött på julkött och sockersött fullständigt skriker kroppen efter nyttomat och allt detta i samklang med en ekande plånbok som inte tillåter några oplanerade utflykter -reaefterlättar till trots - gör det min januari till en fräsch, slank (i dubbel bemärkelse) och kreativ tid på året.

Januari för mig är:
Mamma
GImat
Storm
Efterslängar av julen såsom julnötter om kvällarna, dammiga lussekatter att värma en vinterkall eftermiddag eller pepparkakorna som aldrig vill ta slut.
Säsongstart av Bygglov
Inredningspyssel
att föra kassabok
Tulpaner
Semla..?
Popcorn över öppen eld

2 kommentarer:

Händer på Haga sa...

Hej hej. Jag hamnade här, på din blogg, lite av "misstag" när jag surfade runt bland virkbloggar. Såg att det finns mycket trevliga och användbara recept bland mycket annat. Kommer tillbaka och läser mer en annan gång.

ellinor sa...

Åh, va roligt!
Varmt välkommen tillbaka.