onsdag, januari 13

Apelsinkeso - uppiggande mellis för trötta nordbor!

Ett år spenderade jag min januarimånad boende på internat. I min klass gick idel hälsotjejer som disciplinerat mumsade mandel, russin och frukt. Och så denna höjdarmellis - apelsin i keso.
Jag tycker det är smått gudomligt att apelsinerna är som mest saftiga och goda nu när vi nordbor är som blekast och i mest behov av uppiggande c-vitamin. Vet du att en apelsin täcker hela dagsbehovet av just cvitamin?! Eventuellt överskott kissar vi ut. Men om du ska stå dig ett tag krävs tillskott av protein - därav denna fantastiska kombo, keso och apelsin. Uppiggande mellis för trötta nordbor!
-
Ps. Som du ser här och var äter jag rågisar till varje mellis. För kombinerat med frukt och bär är rågisar det bästa mellanmålet som finns. Ds.

1 kommentar:

anna sa...

Wow, va smaskes. Att jag aldrig tänkt på denna kombination.. Uppfriskande var namnet!