måndag, januari 11

Januariböcker

Biblioteket är en dold skatt mitt i stan, öppen för var och en. Vi pludrar detta skepp av treasure så fort vi får tillfälle! Januari månads böcker är två kreativa och inspirerande juveler. Som vi har bakat. Och som vi har röjt. Sorterat, slängt, skänkt, sålt och städat. Med julen åkte en del hel bråte - och icke bråte -ut och det var otroligt befriande! Pengarna samlas i kuvert. Roligt att rensa i ett förråd fyllt av fynd, man hittar så mycket. Som att gå på loppis hos sig själv. Fina växttalvlan stod bakom iläggsskivor och hyllplan.

9 kommentarer:

Maria B sa...

Sålde du tavlan? Den va mycket vacker 8-D

ellinor sa...

Nänänä, jag hängde upp den brevid min makes säng. Så att han enkelt kan plugga på lite.. (Mmmm)

ellinor sa...

Förresten, Maria. Du borde prova pollymuffinsen, de är urläckra - helt i din smak skulle jag tro..!

morsan sa...

..men du ska väl me till färingtofta..de e snart..?

Maria B sa...

Det ska jag absolut göra, jag har till och med lite polkakross över sen julgodis tillverkningen =) Men Polly får nog införskaffas först...Återkommer med resultatet 8-D

ellinor sa...

Morsan: Absolut ska jag med till färingtofta - nu när jag har plats i förådet finns väl ingenting som hindrar... :)

Anna Carin Ahlander sa...

Hej! Vad roligt att du är tillbax. Kommer att följa din blogg, alltid lika kul med fina ord och mumsiga recept. Växttavlan var ju jättefin.
Mvh Anna carin

ellinor sa...

Maria B: Något annat som är sjukt gott som topping på dessa läckerheter är hackade salta nötter. Cashew, de där gröna i skal, osv. Hacka och strössa på grädden. Mmm.. Klockren kombo, sött o salt.

Anna Carin: Va kul, Välkommen!

Maria B sa...

Nötter har jag över i massor ifrån julgodis tillverkningen..."De där gröna i skal" är nog Pistage nötter som du menar, de har ja inte för de va på tok för dyra när ja handlade i julas...