måndag, januari 4

Jordgubbar + banan + yoghurt = sant!

Mmmm, sommar. Det skola hvara gott och smaskens att lefva!
-
Psst. Det går ju VISST att få ungarna i balans och att äta nyttigt efter det att advent o jul satt sin sockerberoende svajjning på deras små blodsockerkurvor. Tricket: Lura dem! Rulla rågkringlor i roliga former, rensa frysen på bär och plocka fram sugrören ur kalaslådan. Det är nu till en början man måste anstänga sig lite, innan allt är i balans igen. Hurra för bär i frysen säger jag!
-
Ps. Funkar även på vuxna. Ds.

3 kommentarer:

hillevi sa...

dom där lussekattformade rågisarna är just vad min mage behöver nu...men vad i allsin dar skall man göra av alla alla julakakor, choklad och godisar som var så roliga att laga till i advents-jultid.Det är klart man kunde göra ett mega knutsfikakalas..

Ellinor sa...

Jag veeeet!! Jag plockade fram vad jag hade kvar efter tolvslaget.. Det gick åt. Slängde resten. En 100hasselnötstryfflar har jag ju iofs kvar men de hottar jag nog. 500 pepparkakor får vi väl äta varje lördag fram till påsk..

Ett mega knutsfikakalas låter mycket bullerbyn - gör det. Dans också?

hillevi sa...

jag tänkte om man hade allsång med julsånger och efter det var julen slut.